Wednesday, October 18, 2006

Bezoek aan Kind&Gezin ter nieuwe meting

Gisteren een bezoekje aan Kind&Gezin. Deze keer zonder prikjes in het vooruitzicht, maar gewoon ter algemene controle van maten en motoriek.
"Nieuwe" gegevens na deze check-up bij de kinderarts:
7.150kg
69cm lengte
44cm hoofdomtrek.
De opmerkzamen onder jullie zullen gezien hebben dat er eigenlijk niet veel verschil is met het spectaculaire nieuws van de vorige keer. Nu geen gestoef van mijnentwege dus over haar plaatsje tov de curves. De curve haalt Roos in ;-).
De dokter zei dan al gauw dat ze de vorige keer misschien al een beetje verder van de lat had gelegen of zo. Wààrom worden kindjes dan gemeten eigenlijk?
Voorts hebben we het nog eens gehad over de voedings- en teruggeefgewoonten van mijn kleine kapoen... Tot een jaar sluit het maagje niet goed af. Nu, te oordelen naar wat er soms bij Roos terugkomt, moet dat wel een héél groot gat zijn zelle. Maar goed, 't is niet alsof ze uitgehongerd is of lijkt, dus op dat vlak zal het nog een beetje afwachten zijn.
De borstvoedingspauzes op mijn nieuw werk heb ik misschien niet nodig, alhoewel ik voor de zekerheid toch de formulieren heb laten invullen. Ik ben nog steeds vast van plan om zo lang mogelijk bv te geven, maar als Roos een beetje in een ritme komt, kan ze waarschijnlijk van het vat blijven drinken (ochtend: melk bij mij, dan op de crèche groente en fruit, en dan ben ik weer thuis voor de volgende melk). Zo hoeft ze geen pap te missen en moet ik geen melkerijtje spelen op de werkplek. We'll see how it goes.

No comments: