Sunday, March 04, 2007

Baby's

Het weekend zit er weer bijna op. En het werd gekenmerkt door baby's en babybezoekjes.
Gisteren zijn we op bezoek geweest bij Bas, het zoontje van Sylvie en Jeroen. Het knaapje is al 5 weken oud, maar aanslepende verkoudheden hadden me tegengehouden om langs te gaan, kwestie van een huis niet nodeloos met microben te bezoedelen... Flink manneke, zelfs met de baaldag die hij gisteren ervoer. Tja, hoe zou je zelf zijn, als een hele horde vrouwvolk (lees: griet en haar 2 dochters en wij tweeën) je territorium komt inpalmen!? Ze mogen nog zooooo innemend zijn... Je zou als man van minder knorrig worden, niet?
Vanmiddag zijn we dan Rien gaan bewonderen, en da's de spruit van Karel en Karolien, Filips nicht. Ook een flinke kerel, die zich alle drukte liet welgevallen, terwijl hij op de arm zomaar zalig lag te soezen. Aaaaaahhhh, baby zijn, het heeft toch aardig wat voordelen.
Wat een verschil enkele maanden maken, merk je op dit soort bezoekjes des te meer. Zijn de hersenen erop ingesteld dat ze je enkel toelaten je baby/kind zo groot te zien als het op dat moment is? Ik kan me Roos niet meer voorstellen dat ze zo klein was (allez ja, das trouwens ook relatief :-)) als die nieuwbakken kereltjes , en volgens mijn herinnering heeft ze er altijd zo uitgezien zoals nu. Met de foto's van vorige zomer erbij, het boekje van K&G met haar maten, en de schattige kleertjes die de doos in moesten wegens "te klein" moet ik wel geloven dat ze een tiental maanden geleden een kleiner meisje was...

No comments: