Sunday, May 06, 2007

Mijmeringen



Nu de mijlpaal van Roos' eerste verjaardag heel dichtbij komt, is mama als vanouds aan het mijmeren geslagen. Dat is al een dikke week aan de gang.


Ik herinner me de wel zeer elegante ganzenpas waarmee ik me eind april-begin mei 2006 door het leven bewoog. Zonder dat ik dat erg oncomfortabel vond eigenlijk. Die strakke, zelfs gespannen buik waar af en toe een bult uit tevoorschijn sprong. Het aftellen, afwachten, ongeduldig uitkijken naar.

Dag van de Arbeid 2006 was het dat niét voor mij. Die dag had ik nog een afspraak bij de gyn die - op 41 weken zwangerschap! - slechts één luttel centimetertje ontsluiting kon vaststellen.
Woensdag 3 mei was een warme dag, en ik deed een poging, evenwel zonder direct resultaat, om die kleine pruts naar buiten te wandelen in Zottegem, waar iedereen me bezorgd (o.w.v. die ganzenpas uiteraard) vroeg "wanneer mijn uitgerekende datum dan wel was" en ik laconiek "vorige week" kon antwoorden. De foto links is de laatste gefotografeerde vaststelling van mijn tonneke.
Op 4 mei 2006 moest ik nog aan de monitor ter controle. Mijn uitgerekende datum (in tweede instantie dan nog!) was immers 27 april, en ze wilden controleren of er nog voldoende placenta aanwezig was. Mijn zus vroeg me nog of ik niet een extra efforke kon doen want "een geboortedatum als 04 05 06 staat toch mooi he" ;-).
Dag op dag een jaar geleden werd ik tijdens een etentje bij mijn schoonouders nog "beschuldigd" (:-) ) van het achterhouden (of ophouden LOL) van de baby en hun nieuwsgierigheid was bijna niet meer te bedwingen. Op maandag 8 mei had de gyn nog een laatste controle voorzien, waarna, zo had hij mij gezegd, inleiden onvermijdelijk zou zijn.

Gelukkig heeft onze dochter dan toch de eer aan zichzelf gehouden en was in de nacht van 6 op 7 mei haar tocht naar buiten voor de eerste kennismaking begonnen.

No comments: