Tuesday, May 01, 2007

Just a perfect day

Ondertussen is het alweer zo lang geleden sinds mijn laatste blogpost dat het moeilijk is om nog te achterhalen wat er in die tijd allemaal is gebeurd. Laten we er maar vanuit gaan dat het onbelangrijk, oninteressant tot zelfs saai of gecensureerd is :-).
Het voorbije lange weekend daarentegen was superleuk en goed gevuld.
Filip is twee dagen weggeweest op “badmintonkamp” in Blankenberge, maar hij pendelde wel heen en terug elke dag. Wie daar meer over wil weten, mag een mailtje sturen naar Filip zelf...
Overdag ben ik met Roos de hort op geweest, naar de markt en de winkels, en in de namiddag op jacht naar een barbecue-toestel en wat prullaria in de Paradisio. Met zware tassen en een lichtere portemonnee kwamen we daar buiten, klaar voor een zalig barbecueseizoen (dat hopelijk nog maar van start is gegaan.)
Zaterdagavond ben ik met Sabine gaan eten in Gent. We hadden elkaar al lang niet meer gezien, en dus was een gelegenheid om wat bij te kletsen zeer welkom. De 28e april was al een vijftal weken vastgeprikt in ons beider agenda. However, enkele dingen om te onthouden over uit eten gaan in Gent.
Les 1: stel je GPS in opdat hij wegonderbrekingen signaleert of op zijn minst herkent.
Les 2: zorg dat je vóór 21uur op de gebruikelijke parkings staat, want anders wordt het wel héél erg moeilijk om nog een plaatsje te bemachtigen (gelukkig had ik Sabine als co-piloot in the field, die me tussen de verschillende parkings loodste al naargelang of de slagbomen open of dicht waren...).
Les 3: reserveer de plek waar je wil gaan eten. Het was zaterdag prachtig weer (een maand op voorhand hadden we dat niet kunnen inschatten, zelfs niet kunnen dromen!) en de terrassen en binnenkant van restaurants, brasseries en the like zaten afgeladen vol. Na een klein uurtje vonden we dan toch nog een plaatsje hier. Een aanrader. Echt lekker!!!!
Zondag was dan een rustdag (voor mij althans). Toch was ik opgelucht dat het weekend er na deze twee dagen nog niet op zat. Op mijn werk was 30 april een brugdag met 1 mei, en daar heb ik ook ten volle van meegeprofiteerd. Zaalig, zo’n verlengd weekend.
Rond de middag zijn we boodschappen gaan doen voor Roos’ feestje (van vandaag, zie hieronder), en nadien waren we uitgenodigd bij Griet voor een aperitief ter gelegenheid van haar verjaardag (happy birthday, Griet!). Zomerse sangria loopt altijd wel vlotjes binnen...
’s Avonds hebben we de babysit opgetrommeld en zijn we lekker gaan eten in ’t Verschil in Aalst. Van bourgondisme gesproken (is that even a word??)!
Deze ochtend al vroeg uit de veren en alle hens aan dek voor de concrete voorbereidingen van Roos’ feestje. Ze is pas volgende week jarig, maar vandaag was een goeie gelegenheid voor een barbecue (vandaar de haast, zaterdag, om het toestel aan te schaffen).
Kiwipunch, avocadodip, barbecuesaus, koolsla, yoghurtdressing... ik had de recepten al op voorhand opgezocht en vandaag liet ik me helemaal gaan in de bereiding van allerlei lekkers. Dat, al zeg ik het zelf, goed was gelukt. Alleen, toch telkens even schrikken als je merkt hoe lang je uiteindelijk in de weer bent geweest met mes, klopper, kommen en de daarin passende groenten en bijgerechten wanneer je bezoek al op de drempel staat.
Het was een zeer geslaagde dag! De vlaggen en de wimpels (en ballonnen en linten) laten we nog even hangen, en de kroon wordt ook nog wel eens bovengehaald volgende week.
Het weer was prachtig, het was zalig om buiten te zitten in de zon (of in de schaduw voor de liefhebbers), de BBQ deed zijn werk perfect en hield het vlees lekker sappig, Roos was in haar element (eens de eerste schrik voorbij was van die hele bende die zingt en klapt – en dàt als je net al wenend uit je bed geplukt bent – stel je voor!). Ze heeft meegeproefd van haar verjaardagstaart en met volle hand de slagroom helemaal uitgesmeerd, overal uiteraard. Hilariteit alom. Kadootjes openmaken, beetje spelen, taartje eten, slagroom openwrijven, koekje eten, beetje spelen, afscheid nemen, badje in, flesje drinken, oogjes dichtvallen, slapengaan.
Mama en papa zijn óók moe maar voldaan. Just a perfect day.

No comments: