Friday, September 01, 2006

Passage Fitness doet het weer

Onlangs kreeg ik een pv in de bus: “officiële vaststelling van inbreuk”.
Ik vond dat het papier er nogal vreemd uitzag om een pv te zijn, met afscheurkantjes opzij, maar aangezien het logo van de politie erop stond, ging ik voor de zekerheid toch even checken wat Filip of ik nu weer uitgespookt hadden.
Het bleek de nieuwe reclamefolder van passage fitness te zijn, met vaststelling van inbreuk op de gezondheid door te weinig sport enz. en een passage voorstel tot meer beweging in hun centra.
Reclame is natuurlijk bedoeld om de aandacht te trekken en de discussie aan te gaan (en kijk, ik heb het er ook over!). Ergens moet ik daarom de ‘creativiteit’ van hun reclamebureau complimenteren, want een aanmaning van de politie werkt blijkbaar nogal goed om de post geopend te krijgen door de bestemmeling. Op dat vlak: doel bereikt. Maar daarom ga ik niet per se ginds sporten.

1 comment:

Anonymous said...

Awel, ik heb ook dat 'PV' gekregen.
Applaus voor de bedenkers? Luid boegeroep kunnen ze krijgen! Vorig jaar was het een doodsbrief.Je opent hem met een bang hartje, want 'het zal toch niemand zijn die ik ken?'... De boodschap komt als een koude douche: 'Neen, er is gelukkig niemand gestorven, maar dat zou wel eens kunnen gebeuren, gelet op de slechte conditie van de mensen'...
Vandaag is het een PV. Hoeveel dieper kunnen ze nog zakken?
Akkoord, ze zijn met glans geslaagd voor de A van de aloude AIDA-test: ze hebben de Attention van de mensen. Bange aandacht weliswaar, want oeioei, waar heb ik nu weer te snel gereden?
Voor alle andere punten, 'Interest, Desire en Action' zijn ze feestelijk gebuisd. Want verder dan hun mailing openen krijgen ze me écht niet. Interesse voor hun diensten? Allez, kom zeg! Desire om bij hen te gaan sporten? Ergens waar ze PV's rondstrooien en dan nog vinden dat het grappig is???
Actie ondernemen? Wel, dàt zal ik doen: ik dien een klacht in bij de JEP. Benieuwd hoe Passage Fitness gaat uitleggen waarom zij denken dat ze zomaar het logo van de Politie kunnen gebruiken in hun prutmailingske...