Wednesday, September 13, 2006

Intellectuele inspanningen

Ik heb enkele tekstjes vertaald, om iemand een plezier te doen. Tjongejonge wat een inspanning! Eerst en vooral was het lang geleden dat ik vertaald had. De teksten zelf waren niet overdreven moeilijk, maar om dat in een degelijke Nederlandse zin om te zetten, dat was andere koek. Als een mens gewoon is van in bla bla bla en da da da te spreken, kan het zogenaamd eenvoudigste der dingen soms verrassend ingewikkeld zijn.
Het voelt alvast heel vreemd en onwennig om terug te "denken". Raar gezegd, maar de laatste tijd heb ik voornamelijk "gedaan" zonder daar al te veel "intellectueel" gedoe bij te pas te laten komen.
En dat werd ook vandaag weer nog eens extra duidelijk. Ik moest tijdens een sollicitatie een berekening maken van BTW-tarieven (ha!). Mijn gezicht zal wel groen en geel uitgeslaan zijn denk ik. Gelukkig kon ik op tijd mijn verstand terug tot de orde roepen. Maar om maar te zeggen dat terug gaan werken (of iets anders doen) zal zijn zoals mijn aerobics: (terug) conditie opbouwen tot het allemaal vanzelf gaat zonder gehijg.

No comments: