Tuesday, August 29, 2006

Update Roos

Heb ik het niet lang volgehouden? Het schrijven elke dag?
Ineens is het sinds zaterdag geleden, en er is nochtans vrij veel gebeurd waarover ik mijn "hart eens kan luchten". O.a. de trap is af, maar daarover later meer.

Te beginnen bij het begin: Roos. Ze is gisteren nog eens gewogen tijdens het laatste huisbezoek van de dame van Kind&Gezin. 6.510kg. Meten en zo zal voor de volgende consultatie zijn in september, intussen kan ze nog steeds in maatje 68 hoor!
Blijkbaar heeft Roosje zich dus, na een start boven de hoogste curves op vlak van gewicht, lengte en hoofdomtrek, nu qua gewicht op een andere curve gezet. M.a.w. ze komt nog bij, maar om te beginnen al véél minder spectaculair dan efkes geleden, en volgens een ander gemiddelde. Ik hoef me blijkbaar nog geen zorgen te maken, ' t is niet alsof ze er ondervoed of ziek uitziet of zo, toch? Ze is wel omgekeerde wereld aan het spelen, want de laatste tijd wordt ze 's nachts wakker. Terwijl ze altijd al haar nachten heeft doorgeslapen. Misschien heeft dat te maken met haar dagschema, waar ik nu heel strikt let op max 3.5uur tussen voedingen, mogelijks zet zich dat ook 's nachts door. Meestal lukt het met een tutje en valt ze dadelijk weer in slaap, maar haar ontbijt wil ze nu al omstreeks 6uur, en als je 8uur gewend bent, is dat even slikken. Voor mij dan toch. Welcome to 'real' motherhood ;-).
Ik heb intussen de fameuze "papjesboeken" van K&G al gekregen, voor wanneer ik ermee wil starten. Het plan is eigenlijk om tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven (puur uit gemakzucht hoor, heb nog geen zin in gezeul met potjes en zo), maar ik begin me af te vragen of ze daar nog zo lang genoeg mee gaat hebben. We zullen dus moeten zien en afwachten. Een lepeltje om mee te spelen (dat ook automatisch naar de mond gaat dus) is in elk geval al plezant bevonden!
Die recepten (ideetjes eigenlijk) in dat K&G-boek zien er trouwens wel zeer lekker uit, daar zal ze van smullen binnenkort!!!

1 comment:

Anonymous said...

zo'n schoon kind, zeg. Kijk ze eens in de lens kijken! Kan er nog eens een familiefoto af? Dan kan ik zoeken op wie ze het meest lijkt :)
Sofie