Thursday, June 14, 2007

It's a small world after all...

Hoe werk en privé elkaar kunnen kruisen in een – blijkbaar - kleine wereld. Enkele voorbeelden.

- De persoon die ik zou gaan vervangen op het allereerste “echte” werk na mijn afstuderen (ik ben er uiteindelijk maar 2 weken geweest), toonde op een collegiaal moment foto’s van de verbouwing waar ze mee bezig was. Wat blijkt nu? Haar huis van toen, is sinds twee jaar het onze.
- Filip heeft al jaren zijn hart (en veel geld LOL) verloren in een motorwinkel in Herzele. Wat raad je nu: één van mijn huidige collega’s is de nicht van de eigenaar.
- Een andere collega en ik hebben van elkaar ontdekt dat we dezelfde ex-werkgever hebben: ze heeft er in september een maand gewerkt en ik ben in november begonnen in haar plaats maar ben na twee maanden gaan lopen (de trouwe bloglezers zullen zich deze episode nog herinneren). (NB Het is een verademing te weten dat haar indrukken over de sfeer dezelfde waren als de mijne. Wat ik nog steeds niét begrijp, is hoe de baas tot twee maal toe een gelijkaardige persoon op die job had gezet terwijl die als persoon totaal niet pasten in het plaatje).

What are the odds?

No comments: